måndag 7 december 2009

Kransbindning igen.

Igår hade vi ännu en kransbindardag, så roligt att få binda egna kransar, inte minst under ledning av Anna som är så otroligt kreativ! För min egen del blev det tre olika kransar den ena gjord av trasor från gamla lakan som vi rev sönder i remsor, av dessa gjorde vi också fantastiska rosor.Krans nummer två gjordes av spansk mossa och lava med lite silvertråd. Den tredje förärade jag min stora gipstoso föreställande Axel Locher som på sin tid var en framstående designer hos Kgl Dansk och Bing o Gröndahl, han fick en alldeles egen "lagerkrans"tunn och fin som gjordes av slät järnek han blev så fin och är nu uppklädd med gammal vit skjortkrage och fluga... Anna hade också med sig alldeles fantastiska strutar en del med silverräv andra med arabisk text och vingar hon hade också kort av pergament och gammalt bibelpapper samt helt underbara princesskronor i gips och tändsticksaskar som man inte kan leva utan. Detta kommer jag att sälja i butiken, tänk er Le Crapaud så förstår ni. Ha det så bra i allt julförberedande. Birgitta

2 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Så roligt och fint det låter.
Kommer du att ha fler kurser framöver?
Hur får man reda på det i så fall?

Kram Mari

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Men vad roligt och få göra egna kransar! Har själv aldrig gjort det, är lite sugen på att prova på! Ser fram emot att du ska visa dina på bloggen!

Många kramisar Elin.